Azizm Sanat Yıllığı 2013

4     Gezi’yle ateşlenen Direniş’in şekillendirdiği 2013’ün, Azizm Sanat Örgütü’nce kültürel, sanatsal, bilimsel ve politik bir değerlendirmesi olan “Azizm Sanat Yıllığı 2013” çıktı. “Direnişin Sineması”, “Faşizm ve Sanat”, “Egemenlerin Korkusu”, “Abidin Dino 100 Yaşında” dosyaları, sinema eleştirmeni Tunca Arslan, akademisyen/yazar Nevzat Evrim Önal, müzisyen Periklis Tsoukalas, tiyatro sanatçısı Cansu Fırıncı söyleşileriyle birlikte birbirinden değerli sanatçı ve aydınların çalışmalarının yer aldığı 164 sayfalık kitabı İzmir’de Yakın Kitabevi’nden, Ankara, Çanakkale, İstanbul, Mersin ve Uşak’ta üyelerimizden, diğer tüm illerden ise kargo yoluyla edinebilirsiniz. Ayrıntılı bilgi için azizm.sanat@gmail.com adresinden bize ulaşabilirsiniz.
Sunuş

Dünya ölçeğinde halen aşılamamış inanç temelli gerilimlerin ortak paydaya vardığı nadir noktalardan biri, on üç sayısının uğursuzluğu konusudur. Öyle ki on üç, hemen her kültürde uğursuz sayılmaktadır. Yerkürenin geri kalanı ne der bilinmez ama geride bıraktığımız 2013 yılında “on üç uğursuzluğu”nun en derinden sarstığı ülkelerden biri Türkiye oldu. Cumhuriyet tarihinin açık ara en gerici, faşizan, sermayeci egemen zihniyeti, karşısında kadim Anadolu tarihinin en toplumsal, kamucu ve ilerici başkaldırısını buldu. Gezi Parkı‘nda ateşlenen kıvılcımın tüm yurdu sarması, “milat” olarak anılabilecek güçte bir Direniş‘i meydana getirdi. İnsanlığın evrensel ölçekteki en büyük atılımlarından olan Aydınlanmaya karşı tüm dünyayla birlikte ülkemizde de yürütülen ilkel meydan okumaya karşı 2007 yılında “Sanat Aydınlanma İçindir” önermesiyle harekete geçmiş bir örgüt olarak ülkemizde Aydınlanmacı birikimin, sanılanın aksine ne denli cesur ve akıl dolu olduğunu görmek bir süredir unuttuğumuz umudu da beraberinde getirdi.

Haziran Direnişi’nden bağımsız düşünülemeyecek 2013’e dair yıllığımızı hazırlarken, yıl boyunca ortaya koyduğumuz özel dosyaların ne denli yerinde ve önemli olduğunu bir kez daha gördük. Kimi zaman gündemi takip eden, kimi zamansa avangardın altın çağını anımsatacak şekilde gündemin önünde ilerleyen dosyalarımızdan “Direnişin Sineması“nda, devrimci bir sinemanın, tarihsel örnekler ve Gezi ile harmanlanarak nasıl bir biçime kavuşabileceğini tartıştık. “İkinci Cumhuriyetin Sineması” ise önceki yıl “muhafazakar sanat” olarak gündeme gelen ölü kavramın, teokratik ve liberal bir sinematografiyle nasıl canlandırılmaya çalışıldığına derinlemesine göz attık. “Faşizm ve Sanat” dosyası, kapsamını aşarak ülkemizdeki egemen ideolojinin, zihniyet kökenleriyle birlikte düşünüldüğünde faşist bile olamayacak bir halde olduğu düşüncesini ortaya atan radikal bir çıkış oldu. “Egemenlerin Korkusu” teması, Gezi’nin artçıları olarak da yorumlanabilecek ve yıl sonunda yaşanan gericiler arası savaşı öncüleyen bir araştırma olarak işlendi. Sanatın farklı disiplinlerine dair dikkat çekici makaleler, denemeler, öykü ve şiirlerin yanısıra plastik sanatlar tarihimizin en önemli yaratıcılarından Abidin Dino‘nun 100. yaşını kutladık.

Azizm Sanat Yıllığı 2013’ü, gerçekten zorlayıcı bir seçmeyle hazırladık. Bize bu zorluğu yaşatacak derinlikte çalışmaları yıl boyunca gönderen tüm yazarlarımıza tekrar teşekkür ediyoruz. Ayrıca sanat yıllığının gerçekleşmesinde büyük katkı sağlayan Onur TatarHüseyin ÇolakCansu AltayDoğa KarabeloğluGökhan KırğılEmre Can Öz ve Yahya Göztepe‘ye teşekkür ediyoruz. 2013’ü de aşacak Aydınlanmacı ve sosyalist bir dünya ve Türkiye için, sanatla kalın dostlar…

İçindekiler
Hobbit’in Anlattıkları – Selin Süar
Soru İşaretinin Çengeline Takılmak – Özgür Keşaplı Didrickson
Rembetiko ile Mübadeleye Yeniden Bakmak – Selin Süar
Söyleşi: Cansu Fırıncı
Ediörden (Mart 2013)
Abidin Dino 100 Yaşında – Selin Süar
Abidin Dino’nun Mustafa Kemal’i – Onur Keşaplı
Hypatia Örneği ile Kadın Sorunu – Selen Kaynar
Editörden (Mayıs 2013)
Tuhafazakar – Mustafa Bilgin
Söyleşi: Nevzat Evrim Önal
İki Sezonun Ardından Kara Aynayı Doldur(ama)mak – Ozan Özgür Özgün
Bir Aşığın Güncesinden: İzmir’i Hatırlatır Lizbon ile Dirsek Teması – Hüseyin Ezgi Taşkın
Editörden (Haziran 2013)
Şaman Torunları Uyandı – Doris Hazan
Devrimin Gezi’si / Aşık Olunacak Çocuklar – Gökhan Baykal
Mikrofonun Ucunda, Şekerin Başında Örgütlenmek – Özgür Keşaplı Didrickson
Söyleşi: Periklis Tsoukalas 
Direniş´in Sinemasının Biçimi, İçeriği ve Hedef Kitlesi – Onur Keşaplı
Direniş´in Dinamiğinde Sinema Nerede? – Selin Süar
Danton: Devrim Burjuvaziyi Yemeden, Burjuvazi Onu Yer – Can Önen
Koyu Kırmızı Koy – Özgür Keşaplı Didrickson
Editörden (Eylül 2013)
Söyleşi: Tunca Arslan
Nazi Almanya’sı ve Faşist İtalya’da Faşist Sinema Estetiği – Onur Keşaplı 
“36 Günleri” ve “Z” Örneğinde Yunanistan Sinemasında Faşizm Temsili – Selin Süar 
Mefisto: Faşist diktatörlükte ‘‘yalnızca bir aktör’’ olunur mu? – Can Önen
İspanya’da Franco Dönemi ve Propaganda Afişleri – Fırat Tunabay
Faşizm ve Mimari – Merve Beker
Editörden (Ekim 2013)
Sinema ve Erkeklik – Can Önen
Mavi Gergedan – Ayşıl Susuzlu
Evrim – T. Ayhan Çıkın
Editörden (Kasım 2013)
Bir Egemenin Kabusu – Mustafa Bilgin
Egemenlerin Sinemasal Korkusu ve Kadın – Onur Keşaplı
Egemen İdeoloji ve Mekan – Deniz Yıldırım, Şirvan Kaya
Sergi: Korkular ve Kurgular – Atila Aktürk
Bilim – T. Ayhan Çıkın
Cosmopolis: Limuzinde Bir Gün – Özge Aslan, Mizgin Çiçek
Sinema ve Erkeklik: İşçi Sınıfı Maço mu? – Can Önen 

Reklamlar

Ne düşünüyorsunuz?

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s